پرسپولیس و استقلال، امروز در روز پنجم لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به مصاف حریفان خود می‌روند که شکست این هفته می‌تواند باعث حذف 2تیم شود.

فوتبال

پرسپولیس ساعت17:30 امروز در ورزشگاه آزادی، میزبان الاتحاد عربستان، قدرتمندترین تیم گروه C است. الاتحاد که با 10 امتیاز صدرنشین گروه به حساب می‌آید، برای سرگروهی در 2 مسابقه پیش رو تنها به 2 امتیاز نیاز دارد. پرسپولیس در حال حاضر با 2 امتیاز، قعرنشین این گروه است و شکست در بازی قبلی مقابل بنیادکار ازبکستان وضعیت این تیم را برای صعودبه خطر انداخته است‌ طوری که بنیادکار با 5 امتیاز و الوحده امارات با 3 امتیاز در جدول بالاتر از پرسپولیس قرار دارند. پرسپولیس که برای صعود کمترین شانس را در گروه‌C دارد، برای بالابردن شانس خود نیازمند کسب هر 3 امتیاز بازی با الاتحاد است. مردان علی دایی در مسابقه رفت 3 بر یک مقابل الاتحاد شکست خورده‌اند و پیروزی در مسابقه امروز علاوه بر جبران نتیجه رفت، پرسپولیس را برای صعود امیدوار می‌کند.

پرسپولیس در 4 مسابقه خود هیچگاه به پیروزی نرسیده است و اکنون با بهترین تیم گروه بازی دارد. با وجود این مهاجم پرسپولیس بر این باور است که این تیم می‌تواند پیروز مسابقه امروز باشد. هادی نوروزی می‌گوید: «امیدوارم فرصت لازم نصیبم شود تا با گلزنی در این دیدار سرنوشت‌ساز بتوانیم تیم قدرتمند الاتحاد را شکست دهیم. آنها دفاعی قدرتمند دارند که این موضوع کار را سخت می‌کند؛ اما گل زدن به تیم‌های عربستانی همیشه لذت‌بخش است و برای این کار انگیزه بالایی داریم.» او ادامه می‌دهد: «باید در این دیدار تیمی حمله‌ای باشیم و در همان نیمه اول کار را تمام کنیم. الاتحاد می‌تواند از اشتباهات ما استفاده لازم را کرده و باید مقابل این تیم باهوش باشیم و از دقایق این بازی بهترین استفاده را بکنیم. از هواداران می‌خواهیم در این دیدار حساس از ما حمایت کنند. درست است که آنها از ما دلگیر هستند؛ اما در شرایط فعلی‌ به حضور آنها در ورزشگاه نیازمندیم.» به فاصله30 دقیقه بعد از شروع مسابقه پرسپولیس و الاتحاد، بنیادکار در ازبکستان میزبان الوحده است. بدون تردید علی دایی
نیم نگاهی هم به این مسابقه خواهد داشت، زیرا پیروزی بنیادکار در این مسابقه اندک امید پرسپولیس را هم می‌تواند از بین ببرد. اگر بنیادکار مقابل الوحده شکست بخورد و در بازی آخر الاتحاد در خانه، بنیادکار را شکست دهد، پرسپولیس با پیروزی برابر الوحده در امارات، به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی می‌شود (البته به شرطی که از بازی امروز امتیاز کامل بگیرد). ‌ بنابراین، مردان علی دایی امروز، در روز سرنوشت‌سازی قرار دارند.

السد و استقلال؛ ساعت 19:55

به غیراز پرسپولیس، استقلال دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان است که در آستانه حذف از گروه B امروز میهمان السد قطر است. السد، یادآور مسابقه رفت 2 تیم در ورزشگاه آزادی است که مردان پرویز مظلومی به تساوی ناامیدکننده‌ای دست یافتند و اکنون السد با 8 امتیاز بیشترین شانس را برای صعود دارد. این در حالی است که استقلال با 4 امتیاز و به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به پاختاکور در جایگاه سوم جدول قرار گرفته است. استقلال البته بعد از شکست در نخستین مسابقه دور برگشت مقابل پاختاکور امیدواری‌هایش برای صعود به حداقل رسید. السد که در 2 دیدار ‌ خانگی‌اش النصر عربستان و پاختاکور را شکست داده است، درصورت پیروزی در این دیدار و ناکامی النصر برابر پاختاکور صعودش به مرحله بعد را قطعی‌ شده خواهد دید.

مردان پرویز مظلومی اما در این بازی به‌دنبال پیروزی هستند؛ زیرا از دست دادن امتیاز در این مسابقه و موفقیت النصر برابر پاختاکور، پایان رویاهای صعود است. استقلالی‌ها که در 2 دیدار گذشته خارج از خانه مغلوب شده‌اند، می‌خواهند با شکستن طلسم ناکامی در بازی‌های خارج از خانه، شانس خود را برای صعود به مرحله بعد افزایش دهند. طلال البلوشی ‌ و محمد کاسولا‌ نمی‌توانند برای السد بازی کند. ‌ در مقابل، استقلال، آرش برهانی و حنیف عمران زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد . هوار محمد نیز روز گذشته به‌طور انفرادی تمرین کرد و وضعیت مشخصی ندارد. دیگر مسابقه این گروه، فردا بین تیم‌های النصر عربستان و پاختاکور ازبکستان برگزار می‌شود.

کد خبر 134050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز